torstai 15. marraskuuta 2012

Mittaristo ja piirilevy


Olin juuri tuonut mittariston Lahteen kunnostettavaksi kun koululla oli samaan aikaan studiovalokuvaus kurssi. Kurssille täytyi tuoda omaa tavaraa kuvattavaksi, joten päätin että miksipä en toisi jotain Cadillac krääsää. Mittaristo sattui olemaan siis mukana, joten päätin ottaa sen lähtökohdaksi. Siihen saatiinkin mukavasti draamaa erilaisilla valaistuksilla ja lavastetulla kunnostuskuvalla. Otin yhdellä kuvista myös osaa Veekasi-lehden kuvauskilpailuun ja pääsin aina lehteen saakka. Palkintoa ei kuitenkaan tällä erää tullut.
Mittaristo itsessään oli yllättäen varsin kulunut, mutta sisältä se oli ehjä. Matkamittarissa oli lukemat 99591 mailia, joten auton valmistuttua se aloittaa mukavasti kiertokulkunsa alusta. Mekaaniset osat vaikuttivat hyviltä, mutta mittariston piirilevy oli kovia kokenut ja haurastunut pilalle. Löysin yhden paikan amerikasta, josta olisi saanut uuden piirilevyn, mutta päätin kokeilla kepillä jäätä ja teettää sen itse. Tampereen suunnalta löysin yrityksen joka avuliaasti päätti lähteä toteuttamaan työtä. Toimitin heille vanhan piirilevyn jonka he piirsivät uudelleen ja samalla suunnittelivat puuttuneet palat. Levyt CNC koneistettiin ja hapotettiin. Olin erittäin tyytyväinen osan laatuun ja pojat saavatkin vilpittömän kiitoksen hyvästä työstä. Piirilevyjä tuli 5kpl joista itselle säästin pari ja loput menivät myyntiin.
Mittaristo itsessään on vieläkin työn alla. Metalliosat puhallettiin jokin aika sitten ja sinkattiin, mutta osia ei ole vielä koottu.

Ei kommentteja: