keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Osien kunnostusta: Laturi

Laturi vielä paikoillaan konehuoneessa.
Osien mukana Lahteen kulkeutui myös kaikki koneen apulaitteet. Ensimmäisten joukossa mukaan tarttui 390-moottorin laturi. Laturi oli joskus aikanaan vaihdettu tarvikemalliin, mutta runko on tässäkin identtinen alkuperäisen Delcon kanssa. Ainut ulkoinen ero alkuperäiseen tässä tehdaskunnostetussa versiossa on Delco-kilpi, jonka voi hankkia muutaman dollarin hintaan esimerkiksi ebaysta.
Laturi purettiin ja sisuskalut tarkistettiin. Aksila puhdistettiin sorvissa hiomalla ja käämit katsottiin läpi. Hiilet olivat vielä uudenveroiset joten en nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa niitä. Runko puhallettiin ja maalattiin ruiskulla mustaksi. Laturin päädyt ovat alumiinivalua, joten ne lasikuulapuhallettiin. Hihnapyörä sinkattiin uudelleen puhalluksen jälkeen. Kootessa vaihdettiin vielä uusi laakeri aksilaan.  Valmis laturi odottolee kiinnilaittoa hyllyssä.

Ei kommentteja: