Kun hitsaukset
saatiin viimein valmiiksi korin osalta, oli aika aloittaa pohjan
siistiminen maalauskuntoon. Jostain kumman syystä olin päättänyt
että pohjasta täytyi saada korin värinen ilman mitään
kiveniskumassoja. Näin jälkeenpäin tuntuu että kyllä ne massat
sinne olisi saanut laittaa sillä peltitöiden viimeistely ei ihan
ole sillä tasolla kuin ne ehkä täytyisi olla.
Raakapohjien jälkeen päästiin maalaamaan. Tässä menossa ensimmäinen hiontavärikerros. |
Homma meni kuitenkin
niin että hitsisauman hiottiin ensin rälläkällä ja
lamellilaikalla kuten tavallista. Sen jälkeen pohja maalattiin
kauttaaltaan epoksilla. Saumakohtiin pursotettiin epoksin kuivuttua
koriakryyli, joka siloiteltiin pintaan veden avulla. Akryylin
kuivuttua hioin koko pohjan epäkeskolla kohtuullisen karkealla
80-paperilla. Hionnan jälkeen ruiskutin pintaan vielä kaksi
kerrosta epoksia ja kaksi kerrosta mustaa hiontaväriä.
Pohjan vesihionta auton alla selällään maaten vei n. 4h. Ihan heti ei tarvitse tehdä uudelleen. |
Pohja
vesihiottiin 400 ja 600 paperilla jonka jälkeen pesin pinnat
rasvanpoistoaineella. Seuraavaksi oli vuorossa korin pintaan monien
ja taas monien mallipalojen avulla valittu pintaväri. Massaa
ruiskutettiin kolme kerrosta ja sama määrä kiiltävää lakkaa.
Lopputulos on ihan ok, mutta mitään 100% täydellistä siitä ei
uurastuksesta huolimatta tullut.
Pohja vihdoin värissään. Ei täydellinen, mutta saa luvan kelvata. Väri on hieman hankala saada oikeuksiinsa pimeää pohjaa kuvatessa. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti