Mercuryn "pikkufiksi" paisui lopulta melko kattavaksi läpikäymiseksi. Nopean aikatulun aikana puristimme porukalla auton takaisin kasaan juuri ennen toukokuun 2011 Lapuan näyttelyä. Keväällä alkoi myös tapahtua muuallakin kuin tallissa, sillä kirjoitin työsopimuksen pitkän etsinnän jälkeen huhtikuun alussa 2011 Rocla Oy:lle. Tehtävänimikkeenäni on teollinen muotoilija R&D osastolla. Elämistä helpottava perusta, työpaikka oli nyt siis kunnossa, joten myös harrastusten kulujen kanssa oli mahdollista tulla toimeen.
|
Ensimmäinen sisänäyttely. Montclair vihdoin kasassa ja paikoillaan Lapuan jäähallissa juuri ennen näyttelyn aukeamista. |
|
Vanhemmat veljeni kokosivat auton loppuun ja tekivät sille täydellisen fiksauksen vielä ennen näyttelyä. Itse suuntasin Lahdesta pohjanmaalle näyttelyä edeltävänä iltana. |
Lopulta kunnostuksen kokivat; Sisustan peltiosat /maalaus, kojelauta/maalaus, Ratin kunnostus ja maalaus. Moottorin sekä apulaitteiden maalaus, Jäähdyttäjän ja lämmittimen kennon korjaus ja maalaus. Sisälokasuojat ja muut irtonaiset mustat teräsosat puhallettiin ja pulverimaalattiin. Moottorin osia pulverimaalattiin eri väreihin. Puskurin ja maskin välipelti maalattiin pulverihopeaksi. Moottoritilan tulipelti maalattíin uudelleen korinväriin. Erinäisiä yksityiskohtaisia osia sinkattiin ja keltapassivoitiin. Koneeseen vaihdettiin öljyt ja nesteet. Virtarele ja jännitteensäädin uusittiin ja asennettiin uusi akku. Uusi termostaati asennettiin edellisvuoden cruisingista viisastuneina. 14-tuuman vanteet hiekkapuhallettiin ja pulverimaalattiin ja niille asennettiin uudet 2-1/2" valkosivut.
|
Konetilasta tuli paljon siistimpi kuin lähtökohta oli. Väritys vastaa pitkälti alkuperäistä kaavaa. |
|
Sisustan turkoosit peltipinnat ja ratti saivat ylleen uuden maalin. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti