keskiviikko 10. lokakuuta 2018

Kausi käyntiin kempillä



Kausi 2018 alkoi Caddyn kanssa tutuksi tulleella tavalla. Nimittäin lokasuojan ruostevaurion korjaamisella. Tälläkertaa vuorossa oli oikeanpuolen lokari, kun vasen korjattiin kunnolla jo viime vuoden keväänä. Ongelmahan oli sama tuttu, eli tukirakenne estää pintapellin sauman viimeistelemisen takakautta, joilloin se jää paljaaksi. Saumojen tinaus vaan pahentaa asiaa, kun tina korrosioituu vielä hitsiäkin herkemmin. Autolla kun ehdittiin niitä loskakelejäkin muutamaan otteeseen ajella oli herra ruoste ottanut aika vahvan otteen jo "korjauspellistä".





Työ alkoi perinteisesti purkamisella ja käytin jälleen maalin päällä suojakalvoa naarmujen estämiseksi. Tarkoitus kun oli sii tehdä korjaus paikkamaalaamalla.  Pinta kaivettiin auki puhdistuslaikalla ja sieltähän ne mukavat ruostereijät sitten löytyi. Koko vanha korjauspala leikattiin pois ja tilalle taivuteltiin uusi.





Taustatuki katkaistiin samalla tapaa kuin edellisenkin kanssa, ja pintaruosteet puhdistettiin huolellisesti. Pintapelti hitsattiin koko matkalta kiinni ja saumat viimeisteltiin mollemmin puolin. Tautapuolelle saumaan laitettiin 2K koriliima, jonka jälkeen tausta maalatiin pohjamaalilla.






Maalaus hoitui taas rautaisella ammattitaidolla Seppäsen Pasilta, ja ehjää lokaria päästiin kiinnittämään takaisin toukokuussa. Ennen asennusta lokarin sisäpuolet käsiteltiin reilulla annoksella kotelosuojaa.




Ei kommentteja: