Mootorin lähtötilanne. |
Moottori oli tullessaan jumissa, mutta vetreytyi osittain toimintakuntoon pienellä herkistelyllä. Koska moottori vaikutti kunnostuskelpoiselta päätettiin se purkaa läpikäyntiä ja entisöintiä varten.
Moottorin ankkurin hiiliharjojen lamellit olivat muurautuneet umpeen vanhasta liasta ja rasvasta. Myös ankkurin messinkilaakeri vaati vetreytystä. Matoruuvi ja vaihde olivat hyvin säilyneet ja ehjät, mutta rasvakuppiin oli kovettunut reilusti vanhaa vaseliinia.
Johdotukset olivat osittain murtuneet, ja juotokset huonoja.
Purin koko laitteen osiksi, ja puhalsin teräsosat alumiinioksidilla ennen uudelleen sinkittämistä.
Moottorin rungolle tein pesun ja kevyen hionnan ennen maalaamista 2k hopealla. Jouset jätin tälläkertaa sinkkaamatta varmuuden vuoksi, ja ne maalattiin puolikiiltävällä mustalla.
Uudelleenkokoamisen jälkeen uusin vielä johdot ja juotokset. Nyt tämä kohtuu harvinainen optio saa taas jatkaa toimintaansa upeaksi entisöitävän Biarrizin peräkontissa
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti