lauantai 5. syyskuuta 2015

Powerpark Weekend | Alaharmä 15.8.2015

Aamupesulla lauantaina. Vielä tässä vaiheessa oli auki mikä on määränpää.
Vielä lauantai aamulla yhdeksän aikaan olin aivan pihalla mihin suuntaan Cadillacin nokka käännetään. Alkuperäinen suunnitelmani oli osallistua Sundomin meetingiin Vaasassa, mutta matkakaverin peruuntuminen sitten puolsi suunnaksi Alahärmää jossa olisi muita tuttuja harrastajia. Asfaltoitu tapahtuma-alue ehkä myös hieman viehätti enemmän kuin pelto.

Härmäänhän se tie lopulta vei.
Koko kompleksin omistajakin kävi tyyppäämässä Cadillacia. Viisysi Eldorado olisi ollut itse maestron mieleen,
mutta hieman jo jännitimme porukassa kaivaako Jorma ison lompakon esiin.
Niinpä lähdin ajelemaan kohti Power Parkia. Itselläni on useasti olleet hieman ristiriitaiset tunnelman Alahärmän tapahtumasta. Itse sijaintihan on hyvä ja puitteet erinomaiset, mutta jokin fiilis tapahtumasta on puuttunut. Lisää miinusta on tuonut ihan päin honkia suunniteltu Cruising, jossa muutamia vuosia takaperin Mercurykin keitti. Siellä päästeltiin ihan maantienopeuksia pitkin mutkaisia metsäteitä eikä vanhat kotterot pysyneet johtoauton perässä.

Mäen Mika oli myynyt huippukuntoiset muskeli Moparit ja ostanut tilalle juuri Veekasissa esitellyn Chevyn.

Hurst edition, kohtuullisen läskeillä takarenkailla.

Himangan Jyrkin hieno Era Cobra oli myös Härmässä esillä ja sai ansaitusti TOP-10 pokaalin.

Ilmeisesti alueelle pitäisi sijoittaa peilejä naisväkeä varten ettei ne änkeä autoihin meikkaamaan.

Pro Mod henkistä Camaroa.

Alakosken Karin upea -59 buick.

Mäntysen Tapion äärettömän hieno -56 Mercury.

Myös Starsky & Hutch oli lähtenyt hvuipuistoon.

Hieno Lapualainen -55 Cadillac,


Vanhempien Caddyjen kattoverhoilu kiiltävinen tukirimoineen on mielestäni upea.

Järjestäjän valinta meni tälle Candy punaiselle -37 Chevroletille.
Paikalle päästyäni oli kuitenkin positiivinen yllätys kuulla että Cruising reitti oli ensinnäkin lyhennetty 16km entisestä yli 30km mittaisesta, eikä turhanpäiväisiä rastitehtäviä ollut ollenkaan.
Nythän se voisi jopa toimia.

Tälläkertaa olin cruisingissa jo kärkisijoilla.
Päivä meni yllättävän nopeasti, sillä kiinnostuneita ihmisiä parveili Cadillacin ympärillä runsaasti. Viisysejä oli paikalla laskujeni mukaan ainakin viisi kappaletta joten tuotehan oli selvästi tusinatavaraa. Erot autojen välillä tulivat sitten kunnon perusteella. Myös erittäin hienosti alkuperäisenä säilynyt valkoinen Coupe De Ville oli saapunut paikalle laukeuksilta.

Tämän auton väristä on ollut spekulaatiota sillä se on hyvin lähellä omaani, mutta ei kutienkaan sittenkään.

Lähtökohtaisesti omaa autoani täysin vastaava Coupe De Ville alkuoperäisesti woodrose/Persian sand sisustalla. Auto oli saanut uuden ei metallisen ulkovärin joka sävyltään on lähellä alkuperäistä. Sisusta oli tehty kustomiksi.

Auliksen aivan upea alkuperäisessä maalissaan oleva -32! Tämä on hieno!

Liekö kilvet alkuperäiset, mutta ainakin vuosiluku täsmää.
Kotiin viemiseksi Cadillac pokkasi TOP-10 pystin, joka on nyt toinen saman sarjan palkinto FHRA:n myöntämänä. Hienoja autoja oli paljon, ja tunnelma oli hyvä tällä kertaa. Myös säät suosi tapahtumaa jopa siinä määrin että kärähtihän se naamataulukin päivän aikana melko lahjakkaasti. Joku irvileuka olisi voinut pian tokaista että siinähän on korinvärinen kuski, kun lähdin pää punaisena kohti kotitallia. Ehkä ensivuonna on aika sitten osallistua sinne Sundomiin, kuka tietää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti