|
Kone vihdoinkin tarkistettu ja laatikko valmiina asennusta varten. |
Moottorin
kasaamisen jälkeen tuli työkaverin kanssa puheeksi että jako olisi
hyvä tarkistaa heittokellon ja astelevyn avulla vielä kertaalleen
ennenkuin se lasketaan lopullisille sijoilleen. Hieman vajaa vuosi
siihen taisi mennä että sanoista ryhdyttiin viimein tekoihin. Toki
aikataulujen sovittelu ja 400km matka koneen tsekkauksen vuoksi
tuntui vähän nihkeältä. Lopulta eräs tiistaipäivä lähdimme
työreissulle pohjanmaalle ja poikkesimme ennen seuraavan päivän
varsinaista työasiaa kotopuolessa n. 10 tunnin tallivierailulla.
Jäihän sitä aikaa nukkuakkin ruhtinaalliset 3-tuntia!
|
Kyseinen spacer meinasi torpata koko tekniikan asennuksen, mutta ihmeen kaupalla prikka löytyi vanhojen moottoriosien joukosta. |
Moottori
tarkistettiin edellä mainittujen apulaitteiden avulla ja jako oli
todellakin kohdallaan ja Hiomopalvelu oli tehnyt hyvää työtä.
Samalla säädettiin sytytys kohdilleen, että ensimmäisessä
starttauksessa olisi edes jotakin säädöissään. Tarkistuksen
jälkeen öljypohja ruuvattiin vihdoin takaisin kiinni ja kone oli
viimeinkin valmis. Päätimme asentaa vaihdelaatikon suoraan koneen
perään tässä vaiheessa ja tiputtaa koko paketin samantien
keulille. Shop manualista tarkastaessamme asennuksen vaiheita
huomasimme että vaihdelaatikon ja moottorin ohjurin väliin tulee
spaceri, josta minulla ei ollut minkäänlaista mielikuvaa saati
sitten hajua mistä moinen saattaisi löytyä ja oliko sitä edes
olemassa. Melkein jo saimme heittää hommat sikseen, mutta koitin
kuitenkin katsoa koneistamosta tulleista laatikoista mitä rojua
niissä oli. Ensimmäinen prikka ei natsannut, mutta kuin ihmeen
kaupalla toinen läpyskä osoittautui juuri oikeaksi. Tuuria oli siis
matkassa ja saimme kuin saimmekin paketin kasaan. Suurin aika meni
oikeiden tai käypien pulttien etsimiseen mm. uusien moottorin
kumityynyjen asennusta varten. Sinkityksessä aikanaan sekoittuneet
pultit ovat pienimuotoinen ongelma ja ruuvien käyttö menee kuvista
tarkastamalla tai perstuntumalla.
|
|
Hissukseen
hivutimme tekniikkapakettia juuri maalatun auton syvyyksiin ja maltti
oli todellakin valttia. Kaikki meni yllättävänkin kivuttomasti ja
osat asettuivat nätisti paikalleen aina kardaania myöten. Varsin
onnitunut työreissu siis kaikin puolin.
|
Antti M ohjaamassa konetta varovasti paikalleen ettei uuteen maalipintaan saada heti kolhuja. |
Seuraavaksi
alkaakin sitten varsin mukava vaihe kun tavaraa saa iskeä paikalleen
ihan bolt on periaatteella. Ehkäpä tätä vielä yritetään
käynnistellä tämän vuoden puolella, ensimmäistä kertaa
kymmeniin vuosiin!
|
Tästä on hyvä jatkaa! |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti